Fysiotherapie Het Nieuwland | Fysiotherapie in Dieren

Medical taping

Medical taping is een behandeling waarbij elastische tape wordt aangebracht op de huid rondom de pijnlijke plek. Deze speciale tape vermindert de pijnklachten bij o.a. een sportblessure, maar kan voor veel meer doeleinden worden gebruikt.
Medical taping wordt gebruikt voor:
  • De behandeling van blessures;
  • het reduceren van ontstekingen of vochtophopingen;
  • Pijndemping;
  • Houdingscorrecties;
  • Ondersteunen van gewrichtsfuncties;
  • Overbelastingsklachten;
  • Neuroreflectoire beïnvloeding (bij hoofdpijn en longziekte).

De elastische tape zorgt ervoor dat de opperhuid wordt opgetild, waardoor het volume van de tweede huidlaag met daarin de haarvaten, groter wordt. Hierdoor ontstaat een betere doorbloeding: afvalstoffen worden sneller afgevoerd en voedingsstoffen sneller aangevoerd. Tegelijk wordt door de liftende werking van de tape de druk op de zenuwen minder, waardoor de pijn vermindert of zelfs verdwijnt. De tape zorgt voor een unieke behandeling van 24 uur per dag, waardoor het natuurlijke genezingsproces van het lichaam continu wordt gestimuleerd. Dit is zeer effectief en daarbij kan de tape meerdere dagen gedragen worden. Het resultaat is vaak een afname van de pijn en een sneller herstel.

Voor medical taping kunt u terecht bij Suzanne en Sven. Neem gerust contact met ons op!

Contact ons

Mocht u vragen hebben of een afspraak willen maken, neem dan gerust contact met ons op. Onze contactgegevens vindt u via de onderstaande button. Graag tot binnenkort!

Met vriendelijke groet,
Sven van Scharrenburg en Suzanne Dofferhoff